خرید سبوس گندم

  • مقالات
  • فروردین 19, 1396
  • 11

دانه گندم حاوی شیره و مواد پروتئینی است و این اجزا توسط غشاهایی احاطه شده اند: غشا بیرونی، میانی و درونی. مجموعه این سه غشاء محیطی “پری کارپ” نامیده می شود که نام دیگر آن سبوس است. سبوس ماده ای نرم و رنگ قهوه ای روشن است.
سبوس گندم از دو نوع فیبر گیاهی تشکیل شده، این فیبرها که از پلی ساکاریدهای اصلی هستند خواص جالب توجهی دارند؛ شیره های هضم کننده دستگاه گوارش نمی تواند آنها را تجزیه کند، دستگاه گوارش انسان برخلاف حیوانات آنزیمی را که قادر باشد سبوس را هضم کند ترشح نمی کند، بنابراین در جریان عبور مواد غذایی و دفعی از روده ها سبوس به صورت هضم نشده باقی می ماند.
سبوس مانند یک اسفنج خاصیت جذب آب را داراست و در صورتی که همراه با مقدار مناسب آب مصرف شود حجم آن به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد. سبوس حجم مواد غذایی و دفعی را افزایش می دهد و چنانچه مواد دفعی پرحجم و دارای آب کافی باشند، در روده آسان تر حرکت می کنند. بدین ترتیب از سبوس گندم به عنوان مکملی ایده آل در درمان یبوست می توان بهره برد. افرادی که یبوست دارند می توانند روزانه تا سه قاشق غذاخوری سبوس را همراه آب فراوان مصرف کنند.
آرد تهیه شده از گندم سفید که در مراحل تصفیه، پری کارپ یا سبوس از روی آن برداشته شده است به علت از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی، آرد فقیر نامیده می شود. هنگام تهیه آرد سفید ویتامین های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، مس، روی و منگنز بین 60 تا 85% از بین می رود.
گنجاندن سبوس گندم در برنامه غذایی روزانه باعث کاهش جذب کلسترول، کاهش اسید معده، بالا رفتن سرعت دفع مواد سمی و سرطان زا از بدن، پر شدن معده و احساس سیری به منظور کاهش وزن، رفع یبوست، دریافت املاح و ویتامین های ضروری و پیشگیری از سرطان روده می شود. مناسب ترین سبوس، سبوسی است که از کشت بیولوژیک به دست آمده باشد. زیرا بیشترین مقدار مواد شیمیایی حاصل از سموم دفع آفات در پوسته ی محیطی گندم متمرکز می شود.
سبوس را می توان به صورت مخلوط در ماست، شیر یا آب میوه ها مصرف کرد. همچنین در طبخ انواع حبوبات، سوپ‌ها، آش ها، خورش ها، به صورت ترکیب شده با آرد سفید در تهیه ی نان، کیک ها و شیرینی های خانگی و به صورت جوانه گندم می توان به کار برد. به طور کلی از سبوس گندم در تمامی غذاها می توان استفاده کرد.

سبوس گندم تخمیری Fermented Wheat Bran

میزان فیبر روزانه دریافتی شما بسیار کمتر از میزان توصیه شده جهانی است (روزانه 18 تا 25 گرم فیبر). یکی از منابع تامین کننده فیبر انواع سبوس غلات می باشند. سبوس گندم علاوه بر دارا بودن میزان قابل توجه فیبر غیر محلول حاوی انواع املاح و ویتامین ها (منیزیم، منگنز، نیاسین، فسفر، روی…) است ولی به سبب دارا بودن ماده غیر مغذی اسیدفیتیک طبق استاندارد ملی ایران به شماره 17028 امکان استفاده از سبوس خام برای انسان وجود ندارد ما با تکنولوژی طبیعی تخمیر امکان استفاده این ماده را در عین حفظ تمامی خواص مثبت ذکر شده برای شما مصرف کننده عزیز فراهم آورده ایم. سبوس به بهبود بیماری های گوارش چون یبوست کمک کرده و در کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز نقش دارد. بنابراین وجود آن در سبد روزانه کالای شما ضروری است.

برای خرید اینترنتی دکتر سبوس گندم روی دکمه زیر کلیک کنید
خرید سبوس گندم

انیمیشن پندانه مصرف جوش شیرین

انیمیشن پندانه دکتر سبوس

11 نظر راجع به “خرید سبوس گندم

  • تجویدی

    با سلام. نحوه نگهداری سبوس گندم به چه صورت هست؟در یخچال یا بیرون از آن. سپاس

    • admin

      با سلام دوست عزیز
      نحوه نگهداری از سبوس گندم به این شکل است که باید در جای خشک نگهداری شود و داخل یخچال نگهداری نشود.
      همینطور اگر درب بسته سبوس گندم باز بماند مشکل ساز نیست.

  • محسن

    سلام و خسته نباشید میخواستم ارزش غذایی سبوس گندم بپرسم چقدر است

  • حبیب

    سلام وقتتون بخیر
    در مطالب اشاره کردید که امکان استفاده از سبوس خام وجود ندارد. اگه ممکنه یه راهنمایی بفرمایید که سبوس خام به چی میگن و کجا ارائه میشه؟ تا یوقت اشتباها اون رو از مغازه نخریم و مصرف نکنیم. توی عطاری ها سبوس گندم رو میفروشن یا مثلا از نانوایی ها میشه گرفت. ایا اینها همون سبوس خام هستند؟؟

    • admin

      با سلام دوست عزیز.
      منظور از سبوس خام، سبوس فرآوری نشده است. سبوس در حالت عادی ماده ای بنام اسید فیتیک داخل خود دارد که این ماده باعث دفع آهن و کلسیم از بدن می شود و در نتیجه باعث کم خونی و پوکی استخوان خواهد شد. پس در نتیجه سبوس بصورت ساده برای بدن انسان مضر است. شرکت دکترسبوس با استفاده از عملیات تخمیر در فرمانتورهای شرکت، بار اسید فیتیک سبوس را خنثی کرده و سبوس را با تمامی خواص خود به یک ماده مغذی و بدون ضرر تبدیل کرده است. پس منظور از سبوس خام همان سبوسی است که اسید فیتیک دارد که در حال حاظر در عطاری‌ها، نانوایی‌ها و حتی داروخانه‌ها توسط برندهای مطرح دارویی به فروش می رسد و مصرف کننده هیچ اطلاعی از موضوع اسید فیتیک را ندارد!

  • محمدي

    حداقل جواب سؤالاي مردم رو بدين تا بفهميم قضيه چيه. فقط مطلب گذاشتين و تبليغ سبوس ميكنيد. روش تخمير شما چند درصد اسيد فيتيک رو كاهش ميده؟ چه روشي براي تخمير استفاده ميكنيد؟ اينا رو كلا صحبت نكردين. يعني فقط تبليغ كردين برا خودتون.

    • admin

      سلام و درود.
      ما تولید کننده سبوس های تخمیری هستیم که در این فرآیند سبوس به همراه چند آنزیم به مدت 10 11 ساعت داخل دستگاه های مربوطه تخمیر میشودند تا بار اسید فیتیک موجود در سبوس خنثی شود.

    • admin

      برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با این شماره تماس بگیرید تا با همکاران تیم تحقیق و توسعه صحبت کنید: 02144810840

  • حمید مفتاح

    سلام درمورد سموم موجود در سبوس چه کرده اید ایا محصول شما فاقد سموم است وشیت ازمایشگاهی برای رفع اسید فتیک ومخصوصاسموم دارید وروش تخمیری شما چه نوعیست چون باهم خیلی متفاوتنداز لحاظ ارزش تغذیه ای و

    • admin

      سلام و درود
      سبوس های دکتر سبوس غیر از اینکه تخمیری هستند و میزان اسید فیتیک آن خنثی شده است.
      همینطور استرلیزه و فرآوری شده هم هستند .

نظری بدهید!

(نمایش داده نمیشود)

0
    0
    سفارشات شما:
    سبد خرید شما خالیست!بازشگت به خرید